Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 0910 11 12 1968
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1969
  • 0102 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1970
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1971
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1972
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1973
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1974
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1975
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 0910 11 12 1976
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 101112 1977
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 0910 11 121978
  • 01 02 0304 0506 07 08 09 10 11 12 1979
  • 01 02 03 04 05 060708 09 10 11 12 1980
  • 0102 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1981
  • 01 0203 04 05 06 07 08 09 1011 12 1982
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1983
  • 01 02 03 04 05 0607 08 09 10 11 12 1984
  • 01 02 03 04 0506 07 08 09 1011 12 1985
  • 0102 03 04 05 06 07 08 09 1011 12 1986
  • 01 02 03 04 0506 07 08 09 10 11 12 1987
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1988
  • 0102 0304 050607 08 0910 11 12 1989
  • 0102 030405 06 07 08 091011 12 1990
  • 01 02 03 0405 0607 08 09 1011 12 1991
  • 01020304 05 06 07 080910 1112 1992
  • 0102 03 04 05 0607 08 09 10 11 121993
  • 01 02 0304 05 0607 08 091011 121994
  • 01 02 03 04 0506 0708 09 10 1112 1995
  • 01 020304 05060708 091011121996
  • 01 0203 0405 06 07 08 091011 12 1997
  • 010203 04 05 0607 08 09 10 11 12 1998
  • 0102 03 04 05 06 07 08 09 1011 121999
  • 0102 0304 05060708 091011122000
  • 01 02 03 04 0506 07 08 0910 1112 2001
  • 010203 04 05 06 07 08 091011 12 2002
  • 01020304 0506 07 08 0910 11 12 2003
  • 0102 03 04 05 06 07 08 09 101112 2004
  • 0102 03 04 0506 07 08 0910 11 12 2005
  • 0102 03 0405 06 07 08 09 10 11 122006
  • 01020304050607 08 09 1011122007
  • 0102030405060708091011122008
  • 010203040506070809101112 2009
  • 0102030405060708 09101112 2010
  • 0102030405060708 091011122011
  • 01020304050607 08 091011122012
  • 01020304050607 08 09 1011 122013
  • 0102 03 04050607 08 09 1011122014
  • 01 0203040506 07 08 09 10 11 122015
  • 01 0203 040506 07 08 0910 11 12 2016
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 122017
  • 01 02 0304 05 06 07 08 0910 11 122018
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 1112 2019
  • 01 02 03 04 05 06 07 08 0910 11 12 2020
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή
Ακαδημαϊκά Νέα | Τύπος | Ενημέρωση: 20-10-2014 15:15


Στο ενδεκαμελές διοικητικό συμβούλιο του Ινστιτούτου για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας στην Εκπαίδευση της UNESCO (UNESCO Institute for Information Technologies in Education – IITE) ανήκει εδώ και μερικές μέρες ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ, κ. Μιχάλης Μεϊμάρης. Επιλογή που αποτελεί τιμή επειδή ξεχώρισε μεταξύ των εκπροσώπων 194 χωρών αλλά και πρωτιά για την Ελλάδα, καθώς η χώρα μας πρώτη φορά συμμετέχει στη σύνθεση του διεθνούς αυτού οργάνου. «Αν η Ελλάδα, στο πλαίσιο της UNESCO, μιλούσε κυρίως για την ιστορία και τον πολιτισμό, τώρα θα εκφέρει άποψη και για την εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή», αναφέρει ο κ. Μεϊμάρης.

Η σημαντική αυτή διάκριση βασίστηκε στο ισχυρό βιογραφικό του κ. Μεϊμάρη (σπουδές Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων με Η/Υ στο Παρίσι, δύο διδακτορικές διατριβές, συμμετοχή στην πρωτοβουλία εισαγωγής των Νέων Τεχνολογιών στη δημοσιογραφία στην Ελλάδα, ίδρυση και διεύθυνση από το 1996 του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών, διεθνείς διακρίσεις...), ενώ η υποψηφιότητά του υποστηρίχθηκε από την Εθνική Επιτροπή της UNESCO στην Ελλάδα και την εκπροσώπηση της χώρας μας στο Παρίσι – επιτροπές που διευθύνονται από τις κ. Τζιτζικώστα και Δασκαλάκη αντιστοίχως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σκοποί του ΙΙΤΕ συμβαίνει να ταυτίζονται με εκείνους για την επιτυχή μετάβαση και του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στην ψηφιακή εποχή, όπως είναι η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος στην εκπαίδευση, η προαγωγή ηλεκτρονικών περιβαλλόντων που θα αυξήσουν την πρόσβαση στη διά βίου μάθηση, η ανάπτυξη διαλόγου για την κατάστρωση εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και η ανάπτυξη εθνικών στρατηγικών αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, μερικές από τις πιο αντιπροσωπευτικές τεχνολογικές κατευθύνσεις, οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική πράξη είναι: «Η έννοια του cloud –“δεξαμενή” αποθήκευσης δεδομένων και προγραμμάτων χωρίς να επιβαρύνεται ο χρήστης–, τα μαζικά, ανοικτά, μέσω Διαδικτύου μαθήματα, τα οποία προσφέρουν όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί φορείς διεθνώς –συνήθως δωρεάν–, τα κοινωνικά δίκτυα, τα σοβαρά παιχνίδια (serious games) και η μάθηση η βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι (digital game-based learning). Να τονίσω δε πως τίποτε από τα παραπάνω δεν απουσιάζει από την Ελλάδα και έχουμε να επιδείξουμε σπουδαίο έργο και ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες, μεταξύ άλλων, στις κινητές συσκευές, στα χωροεντοπιστικά συστήματα και στη διάδραση ανθρώπου - μηχανής (human computer interaction)».

Οσο για το μήνυμα που ο καθηγητής Μεϊμάρης θα ήθελε να μεταφέρει αναλαμβάνοντας καθήκοντα στο ΙΙΤΕ, «να δώσουμε ψυχή και ανθρωπιά στην τεχνολογία, να τονίσουμε την ανάγκη προσωπικής εμπλοκής και επένδυσης διδάσκοντος και διδασκομένου και μέσα στην ψηφιακή πραγματικότητα. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε να ζούμε σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία, ενώ θα μπορούσε να λειτουργήσει απελευθερωτικά, έχει και αυτή μέρος ευθύνης για την καταδυνάστευση της ζωής μας».

Άρθρο: Βασιλική Χρυσοστομίδου, kathimerini.gr Νέο παράθυρο

Πίσω